6.10.2019, g. 17.00,
Pałac w Jankowicach
7.10.2019, g. 17.00,
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Wacława z Szamotuł w Szamotułach
9.10.2019, g. 18.00,
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Stanisława Moniuszki w Zbąszyniu
What are you looking for?
Paweł Joks jest absolwentem wydziału instrumentalnego Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, w klasie trąbki prof. Romana Grynia. Ukończył studia podyplomowe
w zakresie dyrygentury orkiestr dętych w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku,
a w roku 2005 studia podyplomowe na kierunku menadżer kultury w Szkole Głównej Handlowej
w Warszawie. Od 2019 roku jest doktorem sztuk muzycznych w dyscyplinie dyrygentura.
Z orkiestrami dętymi związany zawodowo od 1987 roku, początkowo jako elew (uczeń) Orkiestry Garnizonowej w Ostrowie Wielkopolskim (1987-1994), następnie muzyk-solista Orkiestry Wojskowej we Wrocławiu (1994-1995) oraz muzyk-koncertmistrz Orkiestry Reprezentacyjnej Wojsk Lotniczych
i Obrony Powietrznej w Poznaniu.
W 2002 roku został Dowódcą -Kapelmistrzem Orkiestry Reprezentacyjnej Sił Powietrznych w Poznaniu, którą kieruje do chwili obecnej. Od 2008 roku prowadzi Młodzieżową Orkiestrę Dętą Gminy Tarnowo Podgórne, a od roku 2011 jest w tej samej miejscowości nauczycielem gry na trąbce w Samorządowej Szkole Muzycznej I stopnia.
Od 2013 roku pracuje w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, prowadząc klasę Dyrygentury Orkiestr Dętych przy Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Wokalistyki, Teorii Muzyki i Edukacji Artystycznej.
W 1996 roku został laureatem I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Solistów Wojska Polskiego. Dwukrotnie był finalistą Ogólnopolskiego Festiwalu Trębaczy w Kaliszu (1996 r., 1999 r.).
Dowodzona przez niego Orkiestra Reprezentacyjna Sił Powietrznych konsekwentnie podnosi swój poziom artystyczny, wzbogaca repertuar odnosząc sukcesy na terenie Polski i poza jej granicami. Zespół ten koncertował w prawie wszystkich krajach Europy, występował także Rosji, Chinach oraz USA. We wrześniu 2018 roku zdobył I miejsce oraz tytuł Laureata 53 Niepodległościowego Konkursu Orkiestr Wojska Polskiego – Świeradów Zdrój 2018, a jej kapelmistrz wyróżnienie specjalne Osobowość artystyczna.
Od 2005 roku połączył pracę artystyczną z działalnością charytatywną, koncertując dla takich instytucji jak: Hospicjum Domowe, Hospicjum Palium, Fundacja Mam Marzenie, Fundacja Redemptoris Missio, Stowarzyszenie Na Tak.
W 2014 roku otrzymał Nagrodę Arcybiskupa Poznańskiego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury chrześcijańskiej.
Zespół tworzą absolwenci i pedagodzy Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu: Hanna Lizinkiewicz (fortepian), Piotr Kosarga (skrzypce) oraz Jan Czaja (wiolonczela).
Hanna Lizinkiewicz ukończyła z wyróżnieniem studia pianistyczne w klasie profesora Andrzeja Tatarskiego w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu oraz studia podyplomowe w Lund University (Szwecja) w klasie fortepianu profesora Hansa Pållsona. W 2017 roku uzyskała stopień doktora sztuki, obecnie pracuje na stanowisku adiunkta w macierzystej uczelni.
Piotr Kosarga ukończył z wyróżnieniem klasę skrzypiec prof. Marcina Baranowskiego w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Jest członkiem i założycielem kwartetu skrzypcowego Elliptique Ensemble. Obecnie pracuje jako wykładowca w wymienionej wyżej uczelni oraz jako prowadzący grupę II skrzypiec w Orkiestrze Polskiego Radia w Warszawie.
Jan Czaja obecnie jest doktorantem pod opieką artystyczną dr hab. Katarzyny Polonek w poznańskiej Akademii Muzycznej. Koncertuje i prowadzi działalność dydaktyczno-pedagogiczną. Uzyskał dyplom Master of Music na Universität der Künste w Berlinie w klasie profesora Markusa Nyikosa. Wcześniej ukończył studia licencjackie w klasie profesora Stanisława Firleja w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.
Muzycy Apeiron Trio są wielokrotnymi laureatami ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursów muzycznych oraz stypendialnych. W roku 2019 zostali finalistami i otrzymali wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie, w kategorii zespoły kameralne. W roku 2020 otrzymali 3. nagrodę w III International Classical Music Competition OnStage, 1. nagrodę na I International Moscow Music Competition, 1. nagrodę na International Grand Music Competition w Moskwie. W 2021 roku uzyskali 2. nagrodę na I International Music Performance Competition oraz 2. nagrodę w kategorii muzyki kameralnej na konkursie „Sviatoslav Richter” International Piano Competition. W 2022 roku otrzymali tytuł laureata III Międzynarodowego Konkursu „Muzyczne Orły”.
Artyści prowadzą ożywioną działalność koncertową – zarówno solową jak i kameralną, występując w ramach czołowych europejskich festiwali muzycznych m.in.: International Edinburgh Festival, Baltic Sea Festival, La folle journée, Cremona Pianoforte czy Aurora Chamber Music Festival w Szwecji, Poznańska Wiosna Muzyczna, Międzynarodowy Festiwal Kameralny „Q’arto Mondi” w Poznaniu, Festiwal im. Philippa i Xawera Scharwenków w Szamotułach, „Chopin w barwach jesieni” w Antoninie, Amber and Silk Festival. Jako soliści wystąpili m.in. z takimi z orkiestrami jak: Filharmonia Łódzka, Filharmonia Opolska, Filharmonia Dolnośląska, Sinfonietta Polonia, Filharmonia Świętokrzyska, Filharmonia Poznańska, Filharmonia Lubelska. Dokonali nagrań dla wytwórni: DUX, Musicon, Acte Prealable, La Bottega Discantica.
Muzycy uczestniczą czynnie w organizacji wydarzeń kulturalnych w Polsce i za granicą, poprzez działalność w takich organizacjach jak: Stowarzyszenie im. Józefa Madei oraz Towarzystwo Muzyczne Schola Cantorum Posnaniensis. Jednym z najważniejszych zakresów działalności zespołu jest promocja muzyki polskiej, również tworzonej współcześnie. Muzycy dokonali wielu prawykonań utworów takich kompozytorów jak m.in.: Ewa Fabiańska-Jelińska, Katarzyna Kwiecień-Długosz, Monika Kędziora, Radosław Mateja. Muzycy są stypendystami: Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Marszałka Województwa Opolskiego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Prezydenta Miasta Poznania, Prezydenta Miasta Wrocławia, Prezydenta Miasta Opola, Fundacji Pro Cello, Fundacji Agrafka Muzyczna, Fundacji Marta Stuhre Award oraz The Solti Foundation.
Duo Wolańska/Gajda to niecodzienne zestawienie instrumentalne w muzyce kameralnej. Połączenie fortepianu i akordeonu pozwala uzyskać nieograniczone możliwości wykonawcze. Dwa solistyczne, niezależne instrumenty zderzają się ze sobą na płaszczyźnie sonorystycznej, tworząc nową jakość dialogu instrumentalnego.
Powstały w 2014 roku zespół tworzą: pianistka Julia Wolańska-Gajda (1988r.) oraz akordeonista Michał Gajda (1987r.).
Artyści regularnie koncertują w Polsce i za granicą (Nowy Jork, Virginia, Arkansas, Japonia, Malezja, Korea, Indonezja, Wietnam, Kambodża, Tajlandia, Austria, Niemcy, Holandia). Debiutowali w najbardziej prestiżowych salach koncertowych na świecie: Nowojorskiej Carnegie Hall, Filharmonii Berlińskiej, Mozarteum Saal w Salzburgu, Musikverein w Wiedniu, Kioi Hall w Tokio czy Guri Art Hall w Seulu.
Duo Wolańska/Gajda ma na swoim koncie szereg prestiżowych nagród i wyróżnień. Jest laureatem m.in.: Złotego Medalu na 4. Manhattan International Music Competition (2019), I nagrody na 1. Vienna International Music Competition (2019),
I nagrody na Salzburg Grand Prize Virtuoso International Music Competition (2018), I nagrody na 54. Internationaler Akkordeonwettbewerb Klingenthal (2017), I nagrody „Top Winner” na XXV Ibla Grand Prize World Music Competition w Ragusie/ Sycylia (2016),
I nagrody na Val Tidone International Music Competitions / Włochy (2015).
W 2018 roku muzycy otrzymali medialną nagrodę: Medal Młodej Sztuki Głosu Wielkopolskiego w kategorii muzyka klasyczna: „za kunszt artystyczny, który warsztatowo stoi na niezwykle wysokim poziomie, ale odznacza się także świeżym i oryginalnym podejściem interpretacyjnym”
W ich repertuarze można usłyszeć muzykę napisaną oryginalnie na ten skład oraz szereg autorskich transkrypcji: od muzyki barokowej po współczesne tango.
Julia i Michał – doktorzy sztuk w dyscyplinie instrumentalistyka – są absolwentami Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu z klas: fortepianu prof. Waldemara Andrzejewskiego oraz akordeonu prof. Jerzego Kaszuby. Jako duet doskonalili swoje
umiejętności gry kameralnej pod kierunkiem: prof. Laury Kluwak-Sobolewskiej (Polska), prof. Teresy Adamowicz-Kaszuby (Polska), prof. Mie Miki (Japonia), prof. Stefana Hussonga (Niemcy), prof. Geira Draugsvolla (Dania), prof. Ivano Battistona (Włochy).
Na działalność artystyczną muzyków składają się ponadto liczne koncerty solowe jak i solowe z orkiestrą oraz prowadzenie kursów mistrzowskich. Są także jurorami na międzynarodowych konkursach instrumentalnych.
W 2021 roku nakładem wytwórni DUX ukazała się debiutancka płyta Duo Wolańska/Gajda „Transkrypton” z autorskimi aranżacjami arcydzieł muzyki klasycznej (Lutosławski, Strawiński, Franck, Czajkowski, Rimski-Korsakow, Piazzolla).
Tansman Trio – pierwsze w Polsce trio smyczkowe, a zarazem zespół, który tworzą trzy najbardziej rozpoznawalne w Polsce instrumentalistki młodego pokolenia, czyli:
– Roksana Kwaśnikowska – skrzypce
– Agnieszka Podłucka – altówka
– Zuzanna Sosnowska – wiolonczela
Stypendystki programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego: „Muzyczny Ślad” i „Scena Muzyki Polskiej”. Laureatki Konkursu „Razem w przyszłość” Fundacji Silesia Sonans oraz Międzynarodowego Festiwalu Szczecin Classic.
We współpracy ze Stowarzyszeniem Polskich Muzyków Kameralistów dokonały pierwszego w historii nagrania audio-wideo Trio smyczkowego nr 2 Aleksandra Tansmana, patrona zespołu. Występowały na scenach najważniejszych polskich scenach koncertowych (m.in. w Filharmonii Narodowej, Filharmonii Szczecińskiej, Filharmonii Lubelskiej czy w Filharmonii Rzeszowskiej)
Członkinie zespołu to absolwentki Ogólnokształcącej Szkoły Muzyczną im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, i to właśnie tam połączyła je wspólna pasja oraz chęć dzielenia się muzyką z innymi. Artystki kształciły się na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze, Musikhochschule Lübeck i Escuela Superior de Musica Reina Sofia w Madrycie.
Laureatki czołowych nagród na prestiżowych konkursach międzynarodowych, takich jak Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej, Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Tibora Vargi w Sion. Jako doświadczone kameralistki w swym dorobku artystycznym mają także osiągnięcia na konkursach muzyki kameralnej w Kanadzie, Hiszpanii, Włoszech, Szwecji i Polsce.
Artystki są zapraszane na polskie festiwale muzyki kameralnej, tj. Krzyżowa Music Festival, Ensemble Festival, Festiwal Muzyki Kameralnej Q’uarto Mondi, Festiwal Trzy-Czte-Ry. Regularnie koncertują również za granicą w Niemczech, Hiszpanii, Skandynawii, Japonii, na Łotwie, we Włoszech, Namibii i USA.
Reinhard Latzko to jeden z najbardziej wszechstronnych wiolonczelistów swojego pokolenia. Oprócz bogatej kariery wykonawczej, zyskał sławę jako odnoszący sukcesy nauczyciel gry na wiolonczeli. Urodzony we Freising koło Monachium, studiował u Jana Polaska, Martina Ostertaga i Heinricha Schiffa. W latach 1987-2003 Reinhard Latzko był pierwszym wiolonczelistą Orkiestry Symfonicznej Südwestfunk pod dyrekcją Michaela Gielena.
Nauczanie stanowi jeden ze szczególnych punktów w jego karierze artystycznej, już od 1990 roku, kiedy był pedagogiem w Gustav Mahler Youth Orchestra. W latach 1988 – 2005 objął klasę wiolonczeli Borisa Pergamenschikowa w Akademii Muzycznej w Bazylei. Od 2003 roku jest profesorem na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Scenicznych w Wiedniu. Do jego uczniów zaliczają się laureaci międzynarodowych konkursów oraz muzycy czołowych stanowisk w orkiestrach na całym świecie. Ogólnoświatowe kursy mistrzowskie podkreślają międzynarodowy status Reinharda Latzko jako jednego z najbardziej cenionych pedagogów. Dodatkowo od października 2016 roku jest wykładowcą kameralistyki na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Scenicznych w Grazu. Reinhard Latzko sam jest zwycięzcą konkursów krajowych i międzynarodowych, występując jako solista i kameralista, z Markusem Schirmerem, Christianem Tetzlaffem, Ernstem Kovaciciem, Christianem Altenburgerem, Christopherem Hinterhuberem. Występował w salach koncertowych całego świata, m.in. w Musikverein, a także Konzerthaus w Wiedniu, Shanghai Concert Hall, Philharmonie w Berlinie i innych. Był także zapraszany na Biennale Wiolonczeli w Amsterdamie, Festiwal Wiolonczelowy w Szanghaju i Festiwal Supercello w Pekinie. Reinhard Latzko występował jako solista z Basel Symphony Orchestra, Tonhalle Orchestra Zurich, Südwestfunk Symphony Orchestra, Deutsche Kammerphilharmonie, Wiener Kammerorchester i Camerata Salzburg. Jego wnikliwe zgłębianie muzyki współczesnej zaowocowało światowymi prawykonaniami dzieł, m.in. Wolfganga Rihma, Ernsta Krenka i Michaela Gielena. Reinhard Latzko jest dyrektorem artystycznym festiwalu muzyki kameralnej „con anima” w Ernstbrunn. Od kilku lat Reinhard Latzko odciska piętno na nowej, innowacyjnej formie prowadzenia orkiestry, współpracując m.in. z Ensemble Resonanz w Hamburgu i Het Balletorkest w Amsterdamie.
Pianista Michał Rot i wiolonczelista Krzysztof Karpeta, rozpoczęli współpracę w trakcie studiów na Akademii Muzycznej w Łodzi, pracując pod kierunkiem profesorów Cezarego Saneckiego i Stanisława Firleja, a także Michaela Flaksmana, Jeleny Očić oraz Andrzeja Ratusińskiego na Akademiach Muzycznych w Mannheim i Stuttgarcie. Sztukę kameralistyki zgłębiali ponadto pod okiem znakomitych muzyków, takich jak: Paul Badura-Skoda, Jonathan Zak czy Jose Gallardo.
Duet z powodzeniem i ogromną przyjemnością wykonuje repertuar z epoki romantyzmu oraz XX wieku. Muzycy pracują nad repertuarem w sposób bardzo szczegółowy, dogłębnie analizując dzieła. W zgraniu ogromną rolę odgrywa 15-letnie doświadczenie wspólnego muzykowania. Wykonania artystów cechuje żywiołowość i energetyczny przekaz, który jednocześnie zachwyca wrażliwością i polotem.
W 2010 roku zostali laureatami na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi. Za zagranie Sonaty na wiolonczelę i fortepian Witolda Szalonka otrzymali Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie utworu polskiego.
Owocem kilkuletniej pracy odkrywczo-badawczej, prowadzonej na terenie Finlandii, Niemiec oraz Polski, jest płyta Reger duo plays Yagling (DUX) wydana w 2018 roku. Wnikając w twórczość wybitnej wiolonczelistki Victorii Yagling, artyści jako pierwsi w historii nagrali komplet jej kompozycji na wiolonczelę i fortepian. Płyta ta otrzymała bardzo pozytywne recenzje, a dzieła ujęte na krążku zostały docenione przez liczne grono krytyków. Nagrania zespołu regularnie pojawiają się na różnych portalach jako odkrycia fonograficzne. W swoim dorobku mają również nagranie dzieł Maxa Regera – wydawnictwo Akademii Muzycznej w Łodzi.
W 2020 roku artyści wspólnie założyli kanał „Polish Chamber Music Channel” na platformie YouTube, którego celem jest rozpowszechnianie muzyki polskiej. Prezentując miniatury Kazimierza Wiłkomirskiego, Reger Duo uczciło 120. rocznicę urodzin wybitnego polskiego wiolonczelisty, jednocześnie w pionierski sposób podchodząc do literatury uchodzącej za edukacyjną, ukazując te kompozycje jako pełnowartościowe pozycje koncertowe. Obecnie nagrania te stanowią inspiracje dla młodych wiolonczelistów w kwestii interpretacji, zastosowanej aplikatury czy smyczkowania. Kanał promowany był w audycjach Programu Drugiego Polskiego Radia oraz wspierany jest przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Zespół prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i za granicą (Włochy, Hiszpania, Austria, Niemcy). Współpracując z wiodącymi skrzypkami i dyrygentami polskiej sceny, Reger Duo wielokrotnie wykonywało Koncert Potrójny C-dur op.56 L. van Beethovena.
Na co dzień artyści prowadzą klasę fortepianu, wiolonczeli oraz kameralistyki w Akademiach Muzycznych w Łodzi oraz we Wrocławiu.
Moja przygoda ze sportem i aktywnością fizyczną zaczęła się na etapie szkoły średniej… chyba wczesny okres dzieciństwa i uszczypliwość innych dzieci na temat mojej „puszystości” tak mocno przyciągała mnie do sportu. Wtedy jeszcze nie miałam pojęcia, że to będzie moja największa pasja.
Szkołę wyższą wybrałam na zasadzie ,,AWF to będzie fajna przygoda” i już wtedy w trakcie studiów zaproponowano mi prace trenera personalnego. Bez wahania powiedziałam ,,tak”, bo na tamtą chwile było to moje marznie 🙃.
I jak widać wszechświat ma na nas plan, bo kiedy zaczęłam odpuszczać to co już się zakończyło
(a zakończyła się praca na siłowni), zaczęło do mnie przychodzić to czego w głębi duszy pragnęłam.
Pracuję z ludźmi indywidualnie i grupowo od 9 lat. Na chwilę obecną specjalizuję się w dysfunkcjach aparatu ruchu, pracy z powięziami w ciele, oraz pracy z oddechem.
Jestem trenerem medycznym, instruktorem stretchingu i pilates. Swoją pasją staram się zachęcić do zdrowego umiarkowanego ruchu każdego z Was.
Igor Františák studiował w Konserwatorium w Ostrawie w klasie klarnetu doc. Valtera Vítka w latach 1989–1995, a studia kontynuował na wydziale plastyczno-dydaktycznym Uniwersytetu w Ostrawie. W 2001 roku otrzymał stypendium rządowe na studia w Norweskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem prof. Hansa Christiana Braeina. W czasie studiów brał udział w wielu międzynarodowych kursach mistrzowskich (Michel Arrignon, Eric Hoeprich, Charles Neidich, Christian Leitherer, Milan Etlík, Andrzej Janicki, Wenzel Grund). Brał udział w kilku konkursach krajowych i międzynarodowych, zdobywając nagrody w Konkursie Muzycznym Chomutov (CZ) i Międzynarodowym Konkursie „Marco Fiorindo” w Turynie (Włochy). Występował także jako solista z Filharmonią Janáčka, Słowacką Orkiestrą Kameralną Bohdana Warchala, Kurpfälzisches Kammerorchester Mannheim, Talich Chamber Orchestra, Janáček Chamber Orchestra, Camerata Janáček, Musica Boemi oraz Pavel Haas, Bennewitz, Talich, Zemlinsky, Škampa, Wihan i Wallinger Quartets. Jako solista i kameralista brał udział w koncertach i międzynarodowych festiwalach w Czechach i za granicą, m.in. gościł w Polsce, na Węgrzech, w Niemczech, na Słowacji, w Austrii, Norwegii, Szwecji, Belgii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Holandii i Turcji. . W 1997 nagrał płytę CD z Koncertami na dwa klarnety i orkiestrę (K. Stamitz, G. Ph. Telemann, J. G. H. Backofen) ze Zbigniewem Kaletą i Orkiestrą Kameralną Janáčka. Oprócz koncertów solowych i recitali często występuje jako kameralista w różnych zespołach.
Jako członek-założyciel Stadler Clarinet Quartet od 1994 roku regularnie koncertuje w kraju i za granicą, nagrywając w 1999 roku płytę CD – „Trygve Madsen – Live” dla norweskiego wydawnictwa MTG, a w 2006 roku „Stadler Clarinet Quartet – Live”. Jako członek-założyciel Ensemble Moravia nagrał muzykę kameralną Bohuslava Martinů we współpracy z wydawcą Slovart, płytę CD Hindemitha, Berga, Schumanna, Brahmsa dla wytwórni PRO Records w 2007 r. oraz w 2013 r. płytę z muzyką czeską dla wytwórni PRO Records. W 2002 roku zespół ten zdobył I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej „Marco Fiorindo” w Turynie (Włochy). Gra na klarnetach barokowych i klarnetach klasycznych (jest członkiem Lotz Trio, Collegium 1704, Musica Florea, Collegium Marianum, Ensemble Inégal, Tourbillon Ensemble, Oh! Orkiestra Historyczna czy Terra Nova Collective). W 2002 roku był współzałożycielem corocznych, odnoszących sukcesy Międzynarodowych Kursów Interpretacji na Klarnet i Saksofon w Ostrawie i od tego czasu wykłada na tym popularnym kursie. Jest także dyrektorem artystycznym Festiwalu Muzycznego św. Wacława. Oprócz działalności koncertowej prowadzi klasę klarnetu i kameralistyki i jest wykładowcą na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Ostrawie. Igor Františák jest artystą Buffet Crampon, D’Addario Woodwinds i ustnika Gleichweit.
Doktor sztuk muzycznych w dziedzinie naukowej instrumentalistyka. Absolwentka Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, którą ukończyła z wyróżnieniem w klasie fortepianu prof. Alicji Kledzik.
Jej najważniejsze osiągnięcia to: II Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Anemos w Rzymie, III Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Miłosza Magina w Paryżu, a także 19 wyróżnień na konkursach krajowych i międzynarodowych dla pianisty-kameralisty.
Pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, a także jako nauczyciel fortepianu w PSM I stopnia im. W. Kilara w Pleszewie.
W 2012 roku została uhonorowana przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Odznaką Honorową Zasłużony dla Kultury Polskiej, w 2013 i 2016 roku otrzymała Nagrodę Rektora Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu za osiągnięcia w pracy artystycznej. W 2019 została odznaczona Brązowym Medalem Za Długoletnią Służbę przez Prezydenta RP, a w 2020 roku otrzymała z rąk Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew zaszczytny tytuł Mecenasa Pleszewskiej Kultury.
Koncertuje solowo, jednak jej prawdziwą pasją jest kameralistyka i możliwość muzykowania z innymi artystami, przede wszystkim z grającymi na instrumentach dętych. Miała przyjemność współpracować z takimi muzykami jak: Jean-Marc Fessard (Francja; klarnet), Julian Bliss (Anglia; klarnet), Florent Heau (Francja; klarnet), Gabor Varga (Węgry; klarnet), Karel Dohnal (Czechy; klarnet), Sharon Kam (Izrael; klarnet), Francesco di Rosa (Włochy; obój), Viola Wilmsen (Niemcy; obój), Giuliano Sommerhalder (Szwajcaria; trąbka), Markus Würsch (Szwajcaria; trąbka), Sergiu Carstea (Rumunia; trąbka), Wim van Hasselt (Belgia; trąbka), Gabriele Cassone (Włochy; trąbka) czy Eric Aubier (Francja; trąbka).
Maria Rutkowska jest oficjalnym pianistą ITG Conference (USA), International Clarinet& Saxopfone Masterclass (Czechy), Summer Brass Academy (Kalisz) czy HornCamp (Teremiski).
W listopadzie 2022 roku nakładem wydawnictwa Ars Sonora ukazała się płyta Polish music for trumpet and piano nagrana przez duet: Damian Kurek – trąbka i Maria Rutkowska – fortepian.
„Jedno z najlepszych i najbardziej fascynujących nagrań fortepianowych roku” – napisał niemiecki magazyn Fono Forum o nagraniu przez niego Sonat i Rond Carla Philippa Emanuela Bacha, następnie otrzymał prestiżową nagrodę „Editor‘s Choice” renomowanego magazynu English Gramophone za nagranie utworów na fortepian i orkiestrę Hummla.
Kolejnym nagraniem, które przyniosło mu międzynarodową uwagę, było nagranie wszystkich Koncertów fortepianowych autorstwa Ferdinanda Riesa z Nowozelandzką Orkiestrą Symfoniczną, Royal Liverpool Philharmonic.
Urodzony w Austrii Christopher Hinterhuber studiował u Alexa Papenberga, Rudolfa Kehrera, Lazara Bermana, Avo Kouyoumdjian i Heinz Medjimorec na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Scenicznych w Wiedniu oraz w Accademia „Incontri col Maestro” w Imoli we Włoszech, gdzie studiował u takich artystów jak Oleg Maisenberg i Władimir Aszkenazy.
Jest zdobywcą wielu czołowych nagród i wyróżnień na międzynarodowych konkursach pianistycznych w Lipsku (Bach), Saarbrücken (Bach), Pretorii (Unisa), Zurychu (Geza Anda) i Wiednia (Beethoven).
Jako „Wschodząca Gwiazda” 2002/03 występował ze skrzypaczką Patricią Kopatchinską w międzynarodowym cyklu m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku oraz we wszystkich ważnych ośrodkach muzycznych w Europie.
W ciągu ostatnich kilku lat grał na najważniejszych festiwalach, takich jak Schleswig-Holstein-Festival w Niemczech, Styriarte Graz, Carinthischer Sommer w Ossiach, Mozartwoche w Salzburgu, Schubertiade Schwarzenberg, Festiwal Pianistyczny Zagłębia Ruhry i Praska Jesień; pod batutą takich dyrygentów jak Władimir Ashkenazy, Kirill Karabits, Jakub Hrusa, Bertrand de Billy, Sylvain Cambreling, Beat Furrer, Howard Griffiths, Yakov Kreizberg, Christian Arming, Adrian Leaper, Andrés Orozco Estrada, Dennis Russell Davies, Ari Rasilainen, Hubert Soudant, Alfred Eschwé i Bruno Weil; z Wiedeńskimi Filharmonikami, Radiową Orkiestrą Symfoniczną i Klangforum w Wiedniu, Vienna i Zurich Chamber Orchestra, MDR Orchestra Leipzig, Royal Liverpool Philharmonic, Orkiestra Symfoniczna w Bournemouth, New Japan Philharmonic, Orchestre Philharmonique de Luksemburg, Orkiestrą Mozarteum w Salzburgu i Nowozelandzką Orkiestrą Symfoniczną.
Szczególnym projektem było nagranie muzyki (Schubert, Rachmaninow, Schönberg) i filmowanie (jego rąk) do francusko-austriackiego filmu „La pianiste” na podstawie powieści Elfriede Jelinek w reżyserii Michaela Haneke, który w 2001 roku otrzymał Great Prize Jury w Cannes.
Często wykonuje muzykę kameralną, m.in. jako pianista wiedeńskiego Altenberg Piano Trio, które ma swój cykl koncertowy w Musikverein w Wiedniu.
Prowadzi kursy mistrzowskie w Japonii, Europie i Ameryce Południowej oraz jest profesorem fortepianu na Uniwersytecie Muzycznym w Wiedniu.
Bettina Aust inspiruje publiczność swoją dynamiczną i wrażliwą grą jako wybitna solistka, a także zapalona kameralistka i muzyk orkiestrowy. Pierwsze nagrody na Niemieckim Konkursie Muzycznym i Międzynarodowym Konkursie Instrumentalnym w Markneukirchen utorowały jej drogę do światowej kariery. W 2021 roku nakładem GENUIN Classics ukazała się jej druga płyta, która w 2023 roku została uhonorowana prestiżową nagrodą Opus Klassik. Jej szczególne zainteresowania skupiają się na międzykulturowych projektach muzycznych. W ostatnich latach odbyła tournee koncertowe do Ameryki Łacińskiej, Afryki Północnej i na Bliski Wschód, współpracowała z lokalnymi muzykami i kompozytorami oraz prowadziła kursy mistrzowskie w lokalnych akademiach muzycznych.
Od 2023 roku Bettina Aust jest główną klarnecistką Gewandhausorchester Leipzig. Wcześniej przez dziewięć lat była główną klarnecistką Orkiestry Filharmonii w Augsburgu i wykładała w Leopold Mozart College of Music na Uniwersytecie w Augsburgu. Kształciła się muzycznie u Sabine Meyer (Lubeka), Johannesa Peitza (Hanower) i Pascala Moraguèsa (Paryż).
www.bettina-aust.de
„Bartłomiej Wezner is one of the most promising young pianists and Chamber musicians in Poland. He shows exceptional sensitivity and music imagination. He also has the capacity to render performances that stay attached in listeners’ memory.” Prof. Katarzyna Popova-Zydroń
“Bartłomiej Wezner’s exceptional technique along with his superb musicianship make it possible for him to discover rich tinctures of piano coloring – frequently with a great doze of intuition adapting itself to the vocal art of individual singers – all of this places him among Poland’s most outstanding chamber music oriented piano players.” Prof. Helena Łazarska
Bartłomiej Wezner is one of the most versatile pianists of his generation: a soloist, a chamber music instrumentalist, a teacher, and a promoter of culture.
Mr. Wezner is the winner of a number of international chamber music competitions: St Martin’s Chamber Music Competition (2011, London – 1st prize), 16 Premio Trio di Trieste (2015, Triest – 3rd prize), Academie de Musique de Lausanne (2015, Lausanne – laureate), the 50th International Vocal Competition ‘s-Hertogenbosch (2014, Holland – laureate of the Lied Duo category) as well as the 17th International Kiejstut Bacewicz Chamber Music Competition in Łodz (2010 – 3rd prize). He won the best pianist awards at the vocal competitions in Warsaw (2007), Katowice (2008), Łodz (2009), Sopot (2010), and Częstochowa (2013). As a soloist, he won the Special Prize at 6th International I. J. Paderewski Piano Competition in Bydgoszcz (2004) as well as an Honorary Mention at the 15th International L. Janáček Piano Competition in Brno (2008, Czech Republic).
Born in Nysa in 1981, he graduated from the Feliks Nowowiejski Academy of Music in Bydgoszcz in the class of the piano taught by Professor Ewa Pobłocka (2006). In the years 2002-2004 he also studied under Professor Jerzy Sulikowski. At the same time he learned the harpsichord with Professor Urszula Bartkiewicz. In 2013 he completed his doctoral studies with the degree of Doctor of Musical Arts, and, in 2019 habilitation. In 2019, started working at the Feliks Nowowiejski Academy of Music in Bydgoszcz as a Professor as well as the dean of the Faculty of Piano Chamber Music. Additionally, Mr. Wezner works as the Chancellor of the Paderewski Piano Academy in Bydgoszcz as well as the artistic director of the Music at the Blumwe Villa festival.
Bartłomiej Wezner’s performing aesthetics has been influenced by master classes taught by such world-renowned artists as Maestro Janoš Starker, Stephen Kovacevich, Raphaël Pidoux (Wanderer Trio), Ewa Podleś, Kevin Kenner, Maja Nosowska, and Marcin Sikorski. He has performed with outstanding musicians: Vadim Brodski, Maria Machowska, Joanna Kreft, Agata Schmidt, and Ingrida Gápova. He is the pianist and the founder of the following ensembles: BMF Piano Trio, Herbert Piano Trio, Surrealistic Five. Together with his father and his siblings they form a unique family quartet Wezner Ensemble. As a harpsichord player he has cooperated with the Capella Bydgostiensis chamber orchestra as well as early music ensemble Illo tempore. He has played in Poland, Belgium, Czech Republic, Sweden, Greece, Germany, Serbia, Montenegro, Switzerland, Great Britain, Italy and the United States. As a soloist he has performed with Capella Bydgostiensis, the Toruń Symphony Orchestra, the Opole Philharmonic, the Lviv National Chamber Orchestra Akademia and the Bydgoszcz Philharmonics, among others.
In the past, he was the piano tutor at the Maestra Terasa Żylis-Gara Vocal Master Course in the Radziejowice Palace (2008), Young Singers of Małopolska workshops ran by Professors Helena Łazarska and Zofia Kilanowicz in Nowy Sącz (2012), Thomas Hampson’s Master Course at the Gorzów Philharmonic (2014) as well as the official pianist of the 14th, 15th and 16th XIV, XV i XVI International Ada Sari Vocal Art Competition in Nowy Sącz (2011, 2013, 2015), the 9th International Stanislaw Moniuszko Vocal Competition in Warsaw (2016), International Karol Szymanowski Competition in Katowice (2018) and 4th International Karol Lipinski Violin Competition in Toruń (2019).
Mr Wezner has been the recipient of the following scholarships from the following institutions: the Piano Texas Festival and Academy in Fort Worth (2006, USA), the International Dartington Summer School (2012, Great Britain), the Beethoven Haus in Bonn (2015, Germany) as well as the Marshall of the Kuyavyan-Pomeranian region (2011, 2012, 2017, 2020) and the Minister of Culture’s and National Heritage’s Young Poland scholarship (2012) and artistic scholarship (2021).
The pianist is equally adept at the classical repertoire as well as the music of the 20th and 21st centuries. He has performed at world premier performances and recordings of compositions by Hanna Kulenty, Zbigniew Bargielski, Roxanna Panufnik, Marcin Masecki, and Michał Dobrzyński, Szymon Godziemba-Trytek, Rafał Janiak among others. Mr. Wezner’s concerts have been broadcast by „Dwójka” Polish Radio and RTS Suiss, among others. He has recorded for CdAccord, Dux, Fonoteus and Acte Préalable record labels. Trans. Maciej Wacław
„Bartłomiej Wezner posiada niezwykłą wrażliwość i wyobraźnię muzyczną. Dysponuje zarazem niezbędnym warsztatem, który umożliwia mu kreowanie wykonań zapadających na długo w pamięci słuchaczy.”Prof. Katarzyna Popowa – Zydroń„
(…)jego wybitna muzykalność pozwalająca na wydobywanie bogatych odcieni kolorystyki fortepianowej – nieraz z wielką dozą intuicji dostosowując ją do sztuki wokalnej poszczególnych śpiewaków – pozwalają oceniać go jako jednego z najwybitniejszych znanych mi polskich pianistów – kameralistów.”Prof. Helena Łazarska
Bartłomiej Wezner jest jednym z najwszechstronniejszych pianistów swojej generacji: solistą, kameralistą, pedagogiem, managerem kultury.
Jest laureatem międzynarodowych konkursów kameralnych: St Martin’s Chamber Music Competition (2011, Londyn – I nagroda), 16 Premio Trio di Trieste (2015, Triest – III nagroda), Academie de Musique de Lausanne (2015, Lozanna – laureat), 50th International Vocal Competition ‘s-Hertogenbosch (2014, Holandia – laureat w kategorii Lied Duo) oraz XVII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2010 – III nagroda). Zdobył nagrody dla najlepszego pianisty podczas konkursów wokalnych w Warszawie (2007), Katowicach (2008), Łodzi (2009), Sopocie (2010) i w Częstochowie (2013). Jako solista zdobył Nagrodę Specjalną na VI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2004) oraz Wyróżnienie na XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. L. Janáčka w Brnie (2008, Czechy).
Urodził się w 1981 roku w Nysie. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Ewy Pobłockiej (2006). W latach 2002-2004 był też studentem prof. Jerzego Sulikowskiego. Równolegle studiował klawesyn u prof. Urszuli Bartkiewicz. Absolwent Podyplomowego Studium Pieśni oraz Stażu Artystycznego u prof. Mai Nosowskiej i Jana Staniendy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (2011/12). W 2013 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych, a w 2019 habilitację. W 2020 roku objął w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy stanowisko profesora uczelni oraz kierownika Katedry Kameralistyki Fortepianowej. Pełni również funkcję Kanclerza Paderewski Piano Academy w Bydgoszczy oraz dyrektora artystycznego festiwalu Muzyka w willi Blumwego. Od 2016 roku współpracuje z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Znaczący wpływ na estetykę wykonawczą Bartłomieja Weznera miały lekcje mistrzowskie z artystami tej miary co Maestro Janoš Starker, Stephen Kovacevich, Raphaël Pidoux (Wanderer Trio), Ewa Podleś, Kevin Kenner, Maja Nosowska, Marcin Sikorski. Koncertuje ze znakomitymi muzykami: Vadimem Brodskim, Marią Machowską, Joanną Kreft, Pawłem Zalejskim, Agatą Schmidt, Ewą Leszczyńską, Ingridą Gápovą. Jest pianistą i założycielem zespołów BMF Piano Trio, Herbert Piano Trio, Surrealistic Five. Wraz z ojcem i rodzeństwem, tworzy unikatowy rodzinny kwartet Wezner Ensemble. Jako klawesynista współpracuje z orkiestrą kameralną Capella Bydgostiensis oraz zespołem muzyki dawnej illo tempore. Występował w Polsce, Belgii, Czechach, Szwecji, Grecji, Niemczech, Serbii i Czarnogórze, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz Stanach Zjednoczonych. Jako solista koncertował m.in. z Capellą Bydgostiensis, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Opolską, Lwowską Narodową Orkiestrą Kameralną Akademia czy Filharmonikami Bydgoskimi.
Był pianistą–korepetytorem Mistrzowskiego Kursu Wokalnego Maestry Teresy Żylis Gara w Pałacu w Radziejowicach (2008), warsztatów Młodzi Śpiewacy Małopolski prof. Heleny Łazarskiej i Zofii Kilanowicz w Nowym Sączu (2012), Kursu Mistrzowskiego Thomasa Hampsona w Filharmonii Gorzowskiej (2014) oraz oficjalnym pianistą XIV, XV i XVI, XVIII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011, 2013, 2015, 2019), IX Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2016), Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2018) oraz IV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Karola Lipińskiego w Toruniu (2019).
Otrzymał stypendia: Piano Texas Festival and Academy w Fort Worth (2006, USA), International Dartington Summer School (2012, Wielka Brytania), Beethoven Haus w Bonn (2015, Niemcy), Prezydenta Bydgoszczy (2011, 2012, 2014), Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego (2011, 2012, 2017, 2020) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego: Młoda Polska (2012) i Stypendium Artystyczne (2021).
Pianista znakomicie odnajduje się zarówno w repertuarze klasycznym jak i w muzyce XX i XXI wieku. Dokonał prawykonań i premierowych nagrań kompozycji m. in: Hanny Kulenty, Zbigniewa Bargielskiego, Roxanny Panufnik, Marcina Maseckiego, Michała Dobrzyńskiego, Szymona Godziemby-Trytka, Rafała Janiaka. Jego koncerty były transmitowane przez m. in. Polskie Radio „Dwójka” i RTS Suiss. Nagrywał dla wytwórni CdAccord, Dux, Fonoteus i Acte Préalable.
A top prize-winner at the ARD Competition in Munich and principal of the Frankfurt Radio Symphony Orchestra since 2019, Theo is one of the most sought after bassoonists of his generation.
His debut Concerto CD recorded with the Deutsche Radiophilharmonie under Leo McFall was released in 2020 to critical acclaim. He went on to record an album of French music ‘Lost Times’ with pianist Aris Alexander Blettenberg which received 5 star reviews and was described by BBC Music Magazine as ‘absolutely captivating’.
Over the last year Theo has recorded Mozart’s Concerto with the Mozarteum Orchester Salzburg conducted by Howard Griffiths and Mozart’s Sinfonia Concertante with the ORF Radio-Symphonieorchester Wien conducted by Thomas Zehetmair, as part of the Orpheum Stifftung’s NEXT GENERATION MOZART SOLOISTS series.
He made his debut at Wigmore Hall and appeared as soloist with the Staatskapelle Halle, Mozarteum Orchester Salzburg and Staatsorchester Rheinische Philharmonie Koblenz. He continued to give concerts throughout Germany with Aris Alexander Blettenberg and the prize winning Monet Quintet.
Highlights this season include a recording of John Williams’ Concerto: The Five Sacred Trees and Nina Rota’s Concerto with the Frankfurt Radio Symphony Orchestra.
He makes his debut as soloist with the Orchestre de Picardie conducted by Johanna Malangré in performances across the Hauts-de-France region and appears as soloist with Sinfonietta Köln and the Neue Lausitzer Philharmonie.
On the concert platform Theo has given recitals at major venues including Wigmore Hall, Elbphilharmonie, Dortmund Konzerthaus, Beethoven-Haus in Bonn, Tonhalle Düsseldorf and Prinzregententheater in Munich. Passionate about new music, recent premieres include new works by Roger Hanschel and Tamon Yashima.
An avid chamber musician he is a regular guest at international festivals including the Schleswig-Holstein Music Festival, Heidelberger-Frühling, Mecklenburg-Vorpommern, Davos, Molyvos and ‘Spannungen’ Heimbach Festivals, collaborating with Vilde Frang, Lars Vogt, Christian Tetzlaff and Maximilian Hornung, among many others.
Born in Koblenz, in 2020 Theo completed his Masters at the Hochschule für Musik München. He is a prize-winner of the German Music Competition. He was a prize-winner at the Young Classical Artists Trust International Auditions in 2019.
Theo jest jednym z najbardziej rozchwytywanych fagocistów swojego pokolenia, zdobywcą głównych nagród na Konkursie ARD w Monachium i od 2019 roku pierwszym fagocistą Frankfurckiej Radiowej Orkiestry Symfonicznej.
Jego debiutancka płyta Concerto nagrana z Deutsche Radiophilharmonie pod batutą Leo McFalla została wydana w 2020 roku i spotkała się z uznaniem krytyków. Następnie nagrał album z muzyką francuską „Lost Times” z pianistą Arisem Alexandrem Blettenbergiem, który otrzymał 5 gwiazdek i został opisany przez BBC Music Magazine jako „absolutnie urzekający”.
W ciągu ostatniego roku Theo nagrał Koncert Mozarta z Mozarteum Orchester Salzburg pod dyrekcją Howarda Griffithsa oraz Symfonię Koncertującą Mozarta z ORF Radio-Symphonieorchester Wien pod dyrekcją Thomasa Zehetmaira w ramach serii NEXT GENERATION MOZART SOLOISTS Orpheum Stifftung.
Debiutował w Wigmore Hall i występował jako solista ze Staatskapelle Halle, Mozarteum Orchester Salzburg i Staatsorchester Rheinische Philharmonie Koblenz. Koncertuje w całych Niemczech z Arisem Alexandrem Blettenbergiem i zdobywcą nagród Kwintetem Moneta.
Najważniejsze w tym sezonie to nagranie Koncertu Johna Williamsa: Pięć Świętych Drzew oraz Koncertu Nino Roty z Frankfurcką Radiową Orkiestrą Symfoniczną.
Debiutował jako solista z Orchestre de Picardie pod dyrekcją Johanny Malangré podczas występów w regionie Hauts-de-France oraz występował jako solista z Sinfoniettą Köln i Neue Lausitzer Philharmonie.
Theo występował w największych salach koncertowych, m.in. Wigmore Hall, Elbphilharmonie, Dortmund Konzerthaus, Beethoven-Haus w Bonn, Tonhalle Düsseldorf i Prinzregententheater w Monachium. Pasjonat nowej muzyki, ostatnie premiery obejmują nowe utwory Rogera Hanschela i Tamona Yashimy.
Zapalony kameralista, regularnie gości na międzynarodowych festiwalach, m.in. Schleswig-Holstein Music Festival, Heidelberger-Frühling, Meklemburgia-Pomorze Przednie, Davos, Molyvos i „Spannungen” Heimbach, współpracując z Vilde Frang, Lars Vogt, Christian Tetzlaff i Maximilian Hornung.
Urodzony w Koblencji, w 2020 roku Theo ukończył studia magisterskie w Hochschule für Musik München. Jest laureatem Niemieckiego Konkursu Muzycznego. Był laureatem międzynarodowych przesłuchań Young Classical Artists Trust w 2019 roku.
has studied the clarinet at the Sibelius Academy, Norway’s Music Institute and the University of Southern California. He won the first prize at the international Carl Nielsen-contest in 2009, and has after that been the soloist for BBC Scottish Symphony Orchestra, Helsinki City Orchestra, Tapiola Sinfonietta, Danish Radio Symphony Orchestra, the orchestra of Norrlandsoperan, Odsen Symphony Orchestra and the Tivoli Symphony Orchestra. He was awarded the Musician of the Year-prize in Denmark in 2011. Leppäniemi is the section principal for the clarinets at Turku Philharmonic Orchestra, and has had the same position at Danish Radio Symphony Orchestra, Bergen Philharmonics and Sinfonia Lahti. He often performs with the London Philharmonic Orchestra and the Australian Chamber Orchestra. Leppäniemi is a Buffet Crampon artist.
jest jednym z czołowych klarnecistów naszych czasów. Jego kariera solowa rozpoczęła się po zdobyciu 1 nagrody w Międzynarodowym Konkursie Carla Nielsena w Odense, co zaowocowało licznymi występami w charakterze solisty z renomowanymi orkiestrami, m.in. BBC Scottish Symphony Orchestra, Helsinki City Orchestra, Tapiola Sinfonietta, Danish Radio Symphony Orchestra, Orchestra of Norrlandsoperan, Odsen Symphony Orchestra oraz Tivoli Symphony Orchestra. Obecnie jest pierwszym klarnecistą w orkiestrze Tapiola Sinfonietta. Wcześniej zajmował takie same stanowiska w Turku Symphony Orchestra, Duńskiej Narodowej Orkiestrze Symfonicznej
w Kopenhadze, Bergen Philharmonic Orchestra oraz w Lahti Symphony Orchestra. Ponadto współpracował z wieloma prestiżowymi orkiestrami na całym świecie jako gościnny pierwszy klarnecista, m.in. Chicago, Londyn, Sydney.
Olli Leppaniemi jest pierwszym fińskim muzykiem, który zdobył 1 nagrodę w prestiżowym międzynarodowym konkursie im. Carla Nielsena, gdzie otrzymał również nagrodę za najlepszą interpretację muzyki duńskiej oraz nagrodę Odense Symphony Orchestra. Jest także laureatem konkursu Praska Wiosna, Międzynarodowego konkursu Verdi Note we Włoszech oraz krajowego konkursu instrumentów dętych w Lahti.
W 2010 r. otrzymał Nagrodę Duńskich Krytyków Muzycznych Muzyk roku. W 2014 r. otrzymał nagrodę państwową dla wybitnych artystów-muzyków w Finlandii.
Olli Leppäniemi studiował klarnet w Los Angeles u Yehudy Gilada, u Hansa Christiana Braeina w Oslo oraz w Sibelius-Academy w Helsinkach u Reijo Koskinena. Wystąpił podczas kilku najważniejszych festiwalach muzyki kameralnej, a także od dawna angażuje się w dydaktykę muzyczną. Występuje
i prowadzi kursy mistrzowskie na całym świecie. Był członkiem jury konkursu klarnetowego Carl Nielsen w 2013 roku wraz z Yehudą Giladem, Sabine Meyer i Philippe’em Berrodem. Prowadził klasę klarnetu w Akademii Muzycznej w Malmö oraz w Helsinkach. Obecnie jest dyrektorem artystycznym Festiwalu im. B.H. Crusella.
Olli Leppaniemi jest artystą firmy Buffet Crampon Paris.
born on July 3, 1994 in Ostrzeszów. His hometown is Czajków (the smallest commune of the Wielkopolska Province). He began his musical adventure at the age of 7, attending private keyboard lessons. The following year, he joined the Volunteer Fire Brigade in Czajków, where he learned to play the trumpet. At the age of 14, he began learning to play the saxophone at the State Frederic Chopin Music School in Ostrzeszów under the supervision of Łukasz Nowicki. After 4 years, he continued his education at National Music School in Zduńska Wola, exploring the secrets of playing the saxophone under the supervision of Mariusz Grzelak. At the same time, from October 2014 he began his studies at the Ignacy Jan Paderewski Music Academy in Poznań in the saxophone class of Dr. Magdalena Jakubska-Szymiec. In 2019, he obtained a master’s degree in art in this specialty. In June 2021, he defended his master’s degree for the second time, this time in Brass Orchestra Conducting in the class of Major Paweł Joks.
He took master classes with many outstanding, world-famous saxophonists such as: Nobuya Sugawa, Ryō Noda, Arno Bornkamp, Lars Mlekusch, Jan Schulte-Bunert, Jean-Denis Michat, Miha Rogina, Jérôme Laran, Paweł Gusnar, Bartłomiej Duś and many others
He performed on 1st; 2nd and 3rd Poznań SaxEvent (2017, 2018, 2019), 2nd Polish Saxophone Congress (Warsaw 2018) SaxFest (Vienna 2015) RONDÒ 2020 (online-Italy). In November 2020, the Odyssey One album – PSeME Collection was released, where you can hear Michał Janocha’s song Nu for saxophone and live Electronics in his performance. He collaborated with the symphony orchestra of the Poznań Philharmonic. Currently, he is a member of the orchestra specializing in performing the latest music – Trans-for-Matha Ensemble.
ur. 3 lipca 1994 r. w Ostrzeszowie. Jego rodzinna miejscowość to Czajków (najmniejsza gmina województwa Wielkopolskiego). Swoją przygodę muzyczną rozpoczął w wieku 7 lat na prywatnych lekcjach gry na instrumentach klawiszowych. W kolejnym roku wstąpił w szeregi Orkiestry Dętej Ochotniczej Straży Pożarnej w Czajkowie, gdzie uczył się grać na trąbce. W wieku 14 lat rozpoczął naukę gry na saksofonie w Państwowej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Ostrzeszowie pod okiem mgr Łukasza Nowickiego. Po 4 latach kontynuował naukę w PSM I i II stopnia w Zduńskiej Woli zgłębiając tajniki gry na saksofonie pod opieką pana mgr Mariusza Grzelaka. Jednocześnie od października 2014r. rozpoczął studia w Akadami Muzycznej im Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie saksofonu Pani dr Magdaleny Jakubskiej- Szymiec. W roku 2019 zdobył tytuł magistra sztuki w tej specjalności. W czerwcu 2021 roku po raz drugi obronił tytuł magistra tym razem na kierunku Dyrygentura Orkiestr Dętych w klasie mjr dr Pawła Joksa.
Pobierał lekcje mistrzowskie u wielu znakomitych, światowej sławy saksofonistów takich jak: Nobuya Sugawa, Ryō Noda, Arno Bornkamp, Lars Mlekusch, Jan Schulte-Bunert, Jean-Denis Michat, Miha Rogina, Jérôme Laran, Paweł Gusnar, Bartłomiej Duś i wielu innych
Występował podczas 1st.; 2nd oraz 3rd Poznań SaxEvent (2017,2018, 2019), II Polskiego Kongresu saksofonowego (Warszawa 2018) SaxFest (Wiedeń 2015) RONDÒ 2020 (online-włochy). W listopadzie 2020 roku ukazała się płyta Odyssey One – PSeME Collection, na której można usłyszeć w jego wykonaniu utwór Michała Janochy – Nu na saksofon i live Electronics. Współpracował z orkiestrą symfoniczną Filharmonii Poznańskiej. Obecnie jest członkiem orkiestry specjalizującej się w wykonawstwie muzyki najnowszej – Trans-for-Matha Ensamble.
is a recipient of numerous awards and distinctions: he entered the semi-finals of the Prague Spring International Clarinet Competition in 2002, received third prize at the 4th Johannes Brahms International Chamber Music Competition in Gdańsk in 2006, and very recently second prize at the MEDICI International Music Competition for Chamber Music.
In recognition of his artistic and academic achievements, he has been awarded honorary badges and scholarships, such as the Order of Merit in the Service of Polish Culture (2016), the Ars Quaerendi Małopolska Voivodeship ‘for outstanding commitment to dissemination and promotion of culture’ (2019), the Bronze Cross of Merit (2019), creative scholarship of the Minister of Culture and National Heritage (2020) and the Order of Honoris Gratia by the City of Kraków (2021).
He has taken part in many national and international festivals, e.g. the Ludwig van Beethoven Easter Festival, Kraków Film Music Festival, the Music in Old Kraków. He has been involved in numerous CD, television and radio recordings for DUX, Centaur Records, Le Foxx Music, Universal Music and others.
In demand as a teacher, he has served as an assistant professor at the Krzysztof Penderecki Academy of Music in Krakow since 2006. In 2011, he obtained the Doctor of Philosophy degree in instrumental art and the Post-doctoral degree of Musical Arts five years later. Since 2020 he has been the chair of the Woodwinds and Accordion Faculty and was promoted to the position of associate professor. He is also a clarinet teacher at the Władysław Żeleński Secondary State School of Music in Kraków.
Piotr Lato joined the Beethoven Academy Orchestra as principal clarinet in 2004. He appears regularly as a soloist, with many orchestras and ensembles. He is a signed artist of Henri Selmer Paris, MARCA Reeds and Chedeville USA.
już jako uczeń, a potem student klarnetu uzyskał szereg nagród i wyróżnień w ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursach muzycznych, m.in. w 2002 roku został półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Klarnetowego „Praska Wiosna” w Pradze, w 2006 roku zdobył III nagrodę w IV Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku, a w ostatnim czasie II nagrodę w MEDICI International Music Competition.
Jego ożywiona działalność artystyczna i naukowa została wielokrotnie doceniona poprzez liczne stypendia oraz odznaczenia, m.in. odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2016), Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury (2019), Brązowy Krzyż Zasługi (2019), Partnerstwo dla Muzyki 2.0 (2020), Stypendium Twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2020) oraz odznakę „Honoris Gratia” Miasta Krakowa (2021).
Wziął udział w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych, takich jak Festiwal Wielkanocny Ludwiga van Beethovena, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Muzyka w Starym Krakowie, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka na Szczytach”. Zrealizował szereg nagrań płytowych, telewizyjnych i radiowych dla wytwórni polskich i zagranicznych, m.in. DUX, Centaur Reccord, Le Foxx Music, Universal Music.
Prowadzi działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Od 2006 roku jest zawodowo związany z Akademią Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, początkowo na stanowisku asystenta w klasie klarnetu. W 2011 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w zakresie instrumentalistyki, po czym objął stanowisko adiunkta. W 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Od roku 2020 jest kierownikiem Katedry Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie na stanowisku profesora AMKP.
Od 2004 roku pełni funkcję pierwszego klarnecisty Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Gościnnie koncertuje z wieloma orkiestrami i zespołami, jak również solo. Jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Współpracuje z Henri Selmer Paris, MARCA Reeds oraz Chedeville USA
Rumuński skrzypek i pedagog. Od 1999 roku prowadzi klasę skrzypiec w National Music University w Bukareszcie.
Po swoim debiucie z Orkiestrą Filharmonii Wiedeńskiej pod batutą Christophera von Dohnanyiego, Florin Croitoru został uznany przez austriacką prasę za „Fenomenalnego solistę” (O.O.Nachrichten – Linz) dysponującym „doskonałą techniką” (Neue Kronen Zeitung – Wiedeń). Koncertował w wielu krajach Europy, Azji, Afryki i Stanach Zjednoczonych. Jest także laureatem 11 nagród na międzynarodowych konkursach muzycznych. W 1992 roku zdobył I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Fritza Kreislera w Wiedniu.
Do jego osiągnięć należą również liczne nagrania CD, a także transmisje na żywo licznych koncertów dla stacji radiowych i telewizyjnych w Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Węgrzech, Francji, Japonii i wielu innych.
Jego repertuar obejmuje większość koncertów skrzypcowych od baroku po współczesność, a także kilka rzadko wykonywanych programów recitali, takich jak „24 Kaprysy Nicolo Paganiniego”, „Fritz Kreisler – Dzieła Wszystkie”, „Florin Crotioru gra własne transkrypcje i kompozycje”.
W 2013 roku Florin Croitoru opublikował dwa albumy CD, które zawierały autorskie transkrypcje na skrzypce solo utworów oryginalnie skomponowanych na fortepian.
Oprócz kariery solowej i pedagogicznej prof. Florin Croitoru jest regularnie zapraszany jako członek jury międzynarodowych konkursów skrzypcowych na całym świecie.
After his solo debut concerts with the Vienna Philharmonic under the baton of Christoph von Dohnanyi, Florin Croitoru was acclaimed by the Austrian press as a “Phenomenal soloist” (O.O.Nachrichten – Linz) mastering a “perfect technique” (Neue Kronen Zeitung – Vienna). He has performed in countless recitals and concerts, in numerous countries from Europe, Asia, Africa and the United States. He has also won 11 prizes in different international music competitions, including, in 1992, the first prize at the “Fritz Kreisler” International Violin Competition in Vienna, Austria.
To his credit are also many CD recordings, as well as live or recorded broadcasts on various American, Hungarian, Italian, French, Austrian, Japanese, Irish, Icelandic, Swedish, Polish, Norwegian, British and Romanian Radio and TV stations.
Florin received his degree from the Music Academy of Bucharest. His violin professors were (in chronological order): Ionel Nistor, Cristina Ardelean, Mihai Constantinescu, Valeriu Rogacev, Modest Iftinchi, Stefan Gheorghiu, Eduard Schmieder and Victor Danchenko.
His repertoire and recordings include most of the Violin Concertos ranging from baroque to contemporary, as well as a few Rare Recital Programs, such as „Paganini’s 24 Caprices for solo violin”, „Fritz Kreisler – The Complete Works”, „The Virtuoso Violin”, „Florin Croitoru plays own transcriptions and original compositions”…
In 2013, Florin published two World Premiere Albums of transcriptions for solo violin, made after some of the most beautiful and difficult virtuoso pieces ever written for piano (www.maximpublishinghouse.webs.com) , followed by other world premiere albums in the years to come…
When not touring internationally, Prof. Croitoru spends time in his native country, due to implementing his Ph.D. research, (concluded in 2003) on a new method of violin teaching. Today, many of his students are laureates of various national and international violin competitions.
Aside from soloing and teaching violin master courses, Dr. Croitoru is regularly invited around the world as a jury member of International Music Competitions. Since 1999, he has been teaching at the National Music University in Bucharest.
Contact: www.florincroitoru.com
graduated with honors from piano studies in the class of prof. Olga Iliwicka-Dąbrowska at the Academy of Music in Poznań. He improved his piano skills during postgraduate studies under the supervision of prof. Vlado Perlemuter in Paris.
For many years he has been conducting intensive artistic activity as a soloist and chamber musician. He has performed in the countries of Europe, America and Asia (including the USA, Japan, South Korea, Jamaica, Cuba, France, Great Britain, Germany, the former USSR countries, Italy, Austria, Belgium, Spain , The Netherlands, Slovenia, Switzerland, Turkey).
He participates in renowned music festivals, such as: Poznań Music Spring, Warsaw Autumn, Days of Krakow Composers, Days of Karol Szymanowski Music in Zakopane, Wratislavia Cantans, Festival of Polish Piano in Słupsk, Festival of Polish Contemporary Music in Wrocław, International Chopin Festival in Duszniki.
He is invited to Chopin recitals in Żelazowa Wola and Łazienki in Warsaw.
Works by Polish composers of the 19th and 20th centuries play a significant role in the varied and extensive solo and chamber repertoire of the pianist. The artist has also performed many premieres of works by contemporary Polish composers.
Andrzej Tatarski is also interested in French music, including the works of Olivier Messiaen – whose cycles Catalog of Birds and Six Birds Sketches were performed as the first Polish pianist.
His artistic achievements include numerous archival recordings for Polish and foreign radio stations, as well as CD, TV and film recordings. For Selene, he recorded, among others piano compositions by Henryk and Józef Wieniawski, Raul Koczalski and Ignacy Friedman, for Dux company Szymanowski’s Harnasie in a version for two pianos and chamber works by A. Szeluto, realizing the first recordings of these works in the history of world phonography.
As a pianist-chamber musician, he has made many recordings with the most outstanding Polish artists.
He participates in the works of juries of national and international piano and chamber competitions. He lectures at master classes in Poland and abroad (Czech Republic, Spain, the Netherlands, Hong Kong, Germany, Turkey, Ukraine, USA, Italy).
For many years he taught piano at the I. J. Paderewski Academy of Music in Poznań.
He was awarded the Gold Medal for Merit to Culture – Gloria Artis.
ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne w klasie prof. Olgi Iliwickiej-Dąbrowskiej w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Swoje umiejętności pianistyczne doskonalił na studiach podyplomowych pod kierunkiem prof. Vlado Perlemutera w Paryżu.
Od szeregu lat prowadzi intensywną działalność artystyczną jako solista i kameralista. Występował w krajach Europy, Ameryki i Azji (m.in.: w USA, Japonii, Korei Płd., na Jamajce, Kubie, we Francji, Wielkiej Brytanii, w Niemczech, w krajach byłego ZSRR, we Włoszech, Austrii, Belgii, Hiszpanii, Holandii, Słowenii, Szwajcarii, Turcji).
Uczestniczy w renomowanych festiwalach muzycznych, takich jak: Poznańska Wiosna Muzyczna, Warszawska Jesień, Dni Kompozytorów Krakowskich, Dni Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Wratislavia Cantans, Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej we Wrocławiu, Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach.
Jest zapraszany na recitale chopinowskie do Żelazowej Woli i Łazienek.
W zróżnicowanym i rozległym repertuarze solowym i kameralnym pianisty znaczącą rolę odgrywają utwory kompozytorów polskich XIX i XX wieku. Artysta dokonał także wielu prawykonań utworów współczesnych kompozytorów polskich.
W kręgu zainteresowań Andrzeja Tatarskiego pozostaje również muzyka francuska, w tym twórczość Oliviera Messiaena – którego cykle Katalog ptaków oraz Sześć szkiców ptasich wykonał jako pierwszy polski pianista.
W jego dorobku artystycznym znajdują się liczne nagrania archiwalne dla radiofonii polskich i zagranicznych, nagrania płytowe, telewizyjne i filmowe. Dla firmy Selene utrwalił m.in. kompozycje fortepianowe Henryka i Józefa Wieniawskich, Raula Koczalskiego i Ignacego Friedmana, dla firmy Dux Harnasie Szymanowskiego w wersji na dwa fortepiany oraz utwory kameralne A. Szeluto, realizując pierwsze w historii światowej fonografii nagrania tych utworów.
Jako pianista-kameralista dokonał wielu nagrań płytowych z najwybitniejszymi polskimi artystami.
Bierze udział w pracach jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych oraz kameralnych. Wykłada na kursach mistrzowskich w kraju i zagranicą (Czechy, Hiszpania, Holandia, Hongkong, Niemcy, Turcja, Ukraina, USA, Włochy).
Przez wiele lat prowadził klasę fortepianu w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego Poznaniu.
Odznaczony został Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
has established itself as one of the most exciting groups of its generation. The enthusiastic reviews, and awards they’ve received speak for themselves. The ensemble has gained international acclaim from within and outside the classical guitar world. Sharing their passion for music is the essence of ensemble’s existence, and has inspired their international concert tours. To date they have performed in the USA, Canada, Germany, Denmark, Italy, the Netherlands, Spain, Latvia, Ukraine, and their native country – Poland. Erlendis Quartet has reaped an impressive harvest of prizes, including (among others) first place in the Danish Broadcasting Chamber Music Competition (Denmark, 2017), first place in the International Ensemble Competition by GFA (USA, 2017), first place and Audience Award in the International Chamber Music Competition in Aschaffenburg (Germany, 2016), and Special Prize in the Orlando Chamber Music Competition (the Netherlands, 2016).
From season to season, the Erlendis Quartet expands its program with exciting music—arrangements as well as new pieces. Every concert is precisely structured to present a compelling story for the audience. “Erlendis” is Icelandic for “overseas”, and name reflects the quartet’s dedication to exploring beyond the boundaries of the familiar guitar quartet territory.
The Erlendis Quartet was formed in October 2013, when all four members (Anna Krupa, Adrian Furmankiewicz, Wojciech Jurkiewicz and Karol Mruk) were students of Łukasz Kuropaczewski at the Academy of Music in Poznań, Poland. The next year they studied with Penderecki Piano Trio cellist Karol Marianowski. In 2015-2107, the quartet pursued postgraduate studies at the Royal Danish Academy of Music, where they were coached by Jesper Sivebaek, of the Scandinavian Guitar Duo, and Tim Frederiksen, former mentor of the Danish String Quartet.
Throughout the years of study, the quartet took master classes with many renowned chamber musicians, including members of top ensembles (such as the Artemis Quartet, Belcea Quartet, Vogler Quartet, Faure Quartet, Lafayette String Quartet, and Berlin Piano Trio) and artists with premier labels including Deutsche Gramophone and EMI.
The ensemble is supported by the classical guitar strings brand SAVAREZ and Audiostacja – polish distributor of DPA Microphones. Over the years, the Erlendis Quartet has been awarded scholarships funded by the Idella Foundation, Cultura Animi Foundation, and The Royal Danish Academy of Music Chamber Music Scholarship.
– polski kwartet gitarowy, który w niecałe pięć lat od swojego powstania został najczęściej nagradzanym zespołem tego typu w historii. Uznanie zdobył poprzez istotne laury konkursowe oraz liczne koncerty na całym świecie. Recenzje podkreślają wręcz telepatyczne porozumienie zespołu, ich unikalną muzykalność oraz emocjonalność artystycznych kreacji.
Członkowie Erlendis Quartet zawsze traktowali konkursy jako zło konieczne, a udział w nich jako wymóg dzisiejszego rynku muzycznego. Ta postawa przyniosła nadspodziewanie dobre efekty, jak 1 miejsce w Konkursie Muzyki Kameralnej Programu Drugiego Duńskiego Radia (Dania, 2017), 1 miejsce w Międzynarodowym Konkursie Zespołów IEC GFA (USA, 2017), 1 miejsce i Nagrodę Publiczności w Konkursie Muzyki Kameralnej w Aschaffenburgu (Niemcy, 2016), Nagrodę Specjalną w Konkursie Muzyki Kameralnej „Orlando” (Holandia, 2016) oraz wiele innych nagród. Do dziś kwartet odwiedził z koncertami USA, Kanadę, Niemcy, Włochy, Holandię, Hiszpanię, Szwecję, Łotwę, Ukrainę oraz regularnie występuje w Polsce i w Danii. W języku islandzkim „Erlendis” oznacza poza granicami. Znajduje to swoje odbicie w filozofii zespołu, który sięga po bardzo różnorodną muzykę, nie ograniczając swojej wyobraźni.
Erlendis Quartet powstał w 2013 roku na Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie Anna Krupa, Adrian Furmankiewicz, Karol Mruk i Wojciech Jurkiewicz studiowali pod kierunkiem Łukasza Kuropaczewskiego. W rok po założeniu zespołu, do grona jego pedagogów dołączył Karol Marianowski, wiolonczelista Penderecki Piano Trio. W latach 2015-2017 członkowie kwartetu studiowali w Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze na podyplomowych studiach z zakresu muzyki kameralnej pod kierunkiem Jespera Sivebaeka (Scandinavian Guitar Duo) oraz Tima Frederiksena (mentor Danish String Quartet). Zespół ukończył studia w listopadzie 2017 roku, uzyskując najwyższą ocenę. Przez lata swoich studiów muzycy Erlendis Quartet mieli lekcje z członkami wybitnych zespołów kameralnych, takich jak Artemis Quartet, Belcea Quartet, Vogler Quartet, Faure Quartet, Lafayette String Quartet, Berlin Piano Trio oraz z artystami legendarnych wytwórni jak Deutsche Grammophon lub EMI.
Zespół jest wspierany przez firmę SAVAREZ – producenta strun do gitary klasycznej oraz Audiostację – polskiego dystrybutora mikrofonów DPA. Erlendis Quartet był nagradzany stypendiami przez Fundację Idella, Fundację Cultura Animi oraz Królewską Akademię Muzyczną w Kopenhadze.
Piotr Kosarga – skrzypek, kameralista, absolwent Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w klasie skrzypiec prof. M. Baranowskiego, którą ukończył z wyróżnieniem. Od 2017 roku jej wykładowca. Od października 2020 roku prowadzący grupę II skrzypiec w Orkiestrze Polskiego Radia w Warszawie. Jako członek I, Culture Orchestra, a także współpracując m.in. z Orkiestrą Sinfonia Varsovia koncertował w Europie, Chinach czy USA z takimi dyrygentami i solistami jak: Anna Sophie Mutter, Krzysztof Penderecki, Jerzy Maksymiuk, Kirill Karabits, Garrick Ohlsson.
Laureat ogólnopolskich konkursów skrzypcowych w Lublinie, Zielonej Górze, Tomaszowie Mazowieckim, Rybniku i Legnicy, oraz zwycięzca 21st Young Musician International Competition Citta di Barletta we Włoszech. Wielokrotnie występował w roli solisty z Filharmonią Opolską im. J. Elsnera w Opolu.
Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a także Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat nagrody Marszałka Województwa Opolskiego Prymus Opolszczyzny, a także wielokrotny stypendysta Prezydenta Miasta Opola.
W jego działalności artystycznej szczególne miejsce zajmuje muzyka kameralna. Od 2015 roku współtworzy kwartet skrzypcowy Elliptique Ensemble, z którym występował m.in. na Festiwalu Muzyki Zabytkowych Parków i Ogrodów im. C. M. von Webera w Pokoju czy Letnich Spotkaniach Kameralnych w Sierakowie.
Od roku 2019 współtworzy zespół Apeiron Trio, z którym prowadzi ożywioną działalność koncertową, występując podczas znaczących międzynarodowych festiwali muzycznych. Zespół zdobył wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie oraz III nagrodę w International Classical Music On Stage. Wśród wielu zakresów działalności zespołu najważniejsze miejsce zajmuje promocja muzyki polskiej.
Swoje umiejętności doskonalił podczas licznych kursów mistrzowskich, pracując m.in. pod kierunkiem J. Kaliszewskiej, Z . Brona, M. Baranowskiego, W. Wiłkomirskiej. Jako uczestnik International Chamber Music Campus Weikersheim (Niemcy) współpracował z członkami Vogler’s Quartet i Artemis Quartet.
prywatnie wnuczka klarnecisty Prof. J. Madei, jest adiunktem w Katedrze Genetyki i Podstaw Hodowli Zwierząt, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu (UPP). Jej zainteresowania naukowe znajdują się w nurcie badawczym określanym jako biologia rozwoju ssaków. Główny model badawczy stanowią zarodki zwierząt gospodarskich, których wczesny rozwój pod wieloma względami przypomina rozwój zarodków człowieka, stąd badania te posiadają również aspekt aplikacyjny nakierowany na poznanie mechanizmów sterujących prawidłowym rozwojem.
Z.E. Madeja jest absolwentką UPP, kierunku Biotechnologia, gdzie w 2006 roku obroniła doktorat. W tym samym roku rozpoczęła pracę (staż podoktorski) na Uniwersytecie Cambridge (Wellcome Trust/Cancer Research UK, Gurdon Institute) gdzie prowadziła badania z zakresu embriologii doświadczalnej myszy. W latach 2007-2009 pracowała w Instytucie Babraham (afiliowanym do Uniwersytetu w Cambridge) i zajmowała się poznaniem roli układu odpornościowego w implantacji zarodka. W 2009 roku postanowiła wrócić do kraju i rozpocząć pracę nad własnym projektem, który bazował na doświadczeniu zdobytym zagranicą oraz zainteresowaniach z czasów doktoratu. Umożliwił to program grantowy HOMING/Powroty, Fundacji na rzecz Nauki Polskiej dedykowany polskim naukowcom powracającym po wieloletnich stażach zagranicznych, którego została laureatką.
W kolejnych latach Z.E. Madeja była kierownikiem kolejnych projektów badawczych z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Narodowego Centrum Nauki, oraz współuczestniczyła w realizacji kolejnych 6. W 2011 roku otrzymała Nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla Wybitnych Młodych Naukowców, w latach 2013 oraz 2015 jej publikacje otrzymały Nagrodę Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Genetycznego za najlepsze oryginalne prace z dziedziny genetyki zwierząt wykonane w polskim laboratorium.
Z.E. Madeja jest autorem lub współautorem szeregu publikacji w renomowanych czasopismach naukowych, takich jak: Nature Cell Biology, Journal of Immunology, PNAS czy Development. W 2018 Z.E. Madeja otrzymała Nagrodę Zespołową I Stopnia za osiągnięcia naukowe (publikacyjne) w zakresie badań na zwierzętach przyznaną przez Rektora UPP. W 2019 roku uzyskała tytuł dr hab. w dziedzinie nauk rolniczych za cykl prac badawczych pt. „Wybrane mechanizmy molekularne zaangażowane w rozwój zarodków bydła i myszy”.
Edukację muzyczną odbył w Poznaniu, od szkoły I stopnia, poprzez Liceum Muzyczne, aż po studia w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej, które ukończył w 1966 roku z wyróżnieniem w klasie klarnetu prof. Józefa Madei oraz prof. Wilhelma Michalaka. Jest laureatem II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Klarnetowym w Warszawie w 1962 r. W latach 1964-1978 pracował w Orkiestrze Teatru Wielkiego w Poznaniu na stanowisku I klarnecisty – solisty. W latach 1978-1980 pracował w Orkiestrze PRiTV w Poznaniu. Pracę pedagogiczną rozpoczął w 1968 r. w Akademii Muzycznej w Poznaniu, przechodząc przez wszystkie szczeble naukowe aż do nadania tytułu profesora sztuk muzycznych w roku 1992. W latach 1998-2011 prowadził klasę klarnetu w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Do chwili obecnej studia muzyczne ukończyło pod jego kierunkiem 50 klarnecistów, którzy są cenionymi muzykami i pedagogami w kraju i poza jego granicami. W latach 1996-2002 był kierownikiem Katedry Instrumentów Dętych Drewnianych. Jest promotorem i recenzentem wielu postępowań w przewodach doktorskich, habilitacyjnych oraz o nadanie tytułu profesora sztuk muzycznych. Prowadzi kursy mistrzowskie w kraju i za granicą oraz konsultacje dla nauczycieli i uczniów szkół muzycznych. Od roku 2000 jest Kierownikiem Artystycznym i Przewodniczącym Jury na ogólnopolskich Akademickich Konkursach Klarnetowych we Włoszakowicach.
Ukończyła z wyróżnieniem studia pianistyczne w klasie prof. Andrzeja Tatarskiego w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz studia podyplomowe w Lund University (Szwecja) w klasie fortepianu prof. Hansa Pållsona. W ramach programu Socrates/Erasmus studiowała w uczelni Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie prof. Christophera Hinterhubera.
Obecnie jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Poznaniu. Współpracowała z wieloma instytucjami kultury, wśród których najważniejsze to: szwedzka uczelnia Lund University w Malmö, Szkoła Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w oraz Prywatne Policealne Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu.
Hanna Lizinkiewicz brała udział w licznych międzynarodowych kursach mistrzowskich m.in. u profesorów: Bruny Bruni, Mai Nosowskiej, Katarzyny Popowej-Zydroń, Martina Hughes’a, Andrzeja Tatarskiego, Szabolcsa Esztényi, Włodzimierza Obidowicza, Aleksieja Orłowieckiego, Matti Raekallio.
W roku 2013 otrzymała nagrodę The Martha Stuhre Award (Szwecja). W roku 2012 otrzymała I nagrodę wraz z kwartetem fortepianowym oraz III nagrodę w duecie na Międzynarodowym Konkursie dla solistów i zespołów kameralnych w Svirel (Słowenia). W 2011 zdobyła tytuł laureata 45 Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. W tym samym roku wzięła udział w międzynarodowym projekcie nagraniowym we Włoszech oraz wystąpiła z koncertami w Conservatorio G. Cantelli w Nowarze, a także na międzynarodowej konferencji Cremona Pianoforte w Cremonie. W roku 2010 otrzymała Nagrodę Muzyczną The Solti Foundation (Belgia) oraz II nagrodę na Międzynarodowym Niezależnym Konkursie Individualis (duet fortepianowy, Ukraina).
Hanna Lizinkiewicz występowała w kraju i za granicą z repertuarem solowym jak i kameralnym. Wystąpiła jako solistka z Orkiestrą Filharmonii Opolskiej, Łódzkiej, Lubelskiej oraz z orkiestrą Sinfonietta Polonia. Pracowała jako pianistka-kameralistka podczas takich kursów mistrzowskich jak: Warsztaty Artystyczne Kameralistyki Wokalno-Instrumentalnej Voce & Piano w Siedlcach, Międzynarodowe Kursy Mistrzowskie dla Klarnecistów i Saksofonistów w Ostrawie (Czechy), Międzynarodowa Akademia Wiolonczelowa w Nysie. Otrzymała dyplom dla wyróżniającego się pianisty podczas takich konkursów jak: VI Zachodniopomorski Festiwal Klarnetowy w Szczecinie, XVI Akademicki Konkurs Klarnetowy we Włoszakowicach, XI Festiwal Klarnetowy w Piotrkowie Trybunalskim.
W roku 2011 i 2018 została stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego a w 2014 otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Poznania. W roku 2017 uzyskała tytuł doktora sztuki przyznany przez Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu.
Urodzona 2.08.1991 roku w Lublinie. W latach 1998-2010 kształciła się w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie w klasie mgr Mirosława Kozuba. Od 2010 roku studiowała w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie dr hab. Tomasza Lisieckiego. W czerwcu 2015 roku ukończyła z wyróżnieniem Poznańską Akademię Muzyczną w specjalności wiolonczela. W marcu 2019 roku uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych, po obronie pracy naukowej napisanej pod kierownictwem dr hab. Macieja Mazurka.
Prowadzi intensywną działalność koncertową jako solista i kameralista. Od 2015 roku bierze czynny udział w pracy Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus pod dyrekcją Agnieszki Duczmal, z którą koncertuje w Polsce i na świecie oraz dokonuje nagrań, między innymi dla Polskiego Radia i Dux Recording Producers. Poza działalnością koncertową oddaje się także pracy pedagogicznej, kształcąc młodych wiolonczelistów w Zespole Szkół Muzycznych w Poznaniu, w tym poznańskiej „Szkole Talentów” im. prof. Jadwigi Kaliszewskiej.
Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów solowych i kameralnych, m. in. Ogólnopolskiego Konkursu Wiolonczelowego im. Dezyderiusza Danczowskiego w Poznaniu, Malta International Music Competition, Międzynarodowego Konkursu Zespołów Kameralnych w Bydgoszczy, czy IV Geneva International Music Competition. W latach 2012 – 2013 dwukrotnie zakwalifikowała się do oficjalnego składu I, CULTURE ORCHESTRA i odbyła międzynarodowe tournée pod honorowym patronatem prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, występując w salach koncertowych w całej Europie, m. in. na Islandii, w Danii, Szwecji, Białorusi, na Ukrainie, w Mołdawii i Gruzji. Ponadto jest laureatką Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla najlepszych studentów uczelni artystycznych za osiągnięcia w twórczości artystycznej oraz Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia.
Wykładowca Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie w 2016 r. uzyskał stopień doktora sztuki.
W 2011 r. ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, w klasie klarnetu prof. Zdzisława Nowaka – dyplom z wyróżnieniem. W latach 2011 – 2013 studiował w Lund University – Musikhogskolan I Malmo, gdzie kształcił się pod kierunkiem jednego z najwybitniejszych klarnecistów młodego pokolenia – Olliego Leppäniemiego.
W 2013 r. zdał egzamin do Opus International Youth Festival Orchestra (Insbruck). W 2012 r. otrzymał I Nagrodę w Kategorii Kameralnej oraz III w Kategorii Solistów na Międzynarodowym Konkursie w Svirel (Słowenia). W 2011r. otrzymał III nagrodę podczas V Ogólnopolskiego Konkursu Interpretacji Muzycznej (Krasiczyn). W 2010 r. otrzymał III nagrodę na XII Międzynarodowym Przeglądzie Zespołów Kameralnych (Jawor) oraz Wyróżnienie w Kategorii Kameralnej IV Zachodniopomorskiego Festiwalu Klarnetowego (Szczecin). W 2009 r. był stypendystą programu Socrates – Erasmus – studia w klasie klarnetu dra Igora Frantisaka – Ostravska Univerzita (Ostrava, Czechy).
Jest pierwszym klarnecistą orkiestry Collegium F oraz L’autunno. Współtworzy oktet dęty Kapela Farna oraz Feroce Trio. Współpracuje z wieloma orkiestrami na terenie całego kraju. Występował podczas licznych festiwali, m.in.: Animator, Malta Festiwal, Poznańska Wiosna Muzyczna, Przemyska Jesień Muzyczna, Transatlantyk, Nostalgia Festival. Dokonał licznych prawykonań, ja również nagrań radiowych, telewizyjnych oraz CD. Jako solista występował m.in. z orkiestrami Akademii Muzycznej w Poznaniu, Opery Poznańskiej oraz z orkiestrą Collegium F. W 2018 r. reprezentował Polskę podczas VIII Międzynarodowego Festiwalu i Kongresu Klarnetowego w Gyor (Węgry). W bieżącym roku wystąpił z recitalem oraz referatem podczas IX Międzynarodowego Festiwalu i Kongresu Klarnetowego w Camerino (Włochy).
Prowadzi również ożywioną działalność pedagogiczną, a jego uczniowie są laureatami licznych nagród i wyróżnień w krajowych oraz międzynarodowych konkursach. Jest także wykładowcą wielu kursów mistrzowskich dla klarnecistów, zasiada w jury konkursów.
Absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu i Bydgoszczy na wydziale Instrumentalnym – specjalizacja flet oraz Wokalno-Aktorskim. Brała udział w licznych Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych pedagogów śpiewu jak Halina Łukomska, Alisone Pearce, Ruth Holton, Ingrid Kremling, Paul Eswood, Claudio Desderi, Piotr Kusiewicz, Bożena Harasimowicz, Janusz Niziołek. W roku 2006/2007 studentka Opera Studio w Rzymie pod kierunkiem Renaty Scotto, Anny Vandi i Cesare Scartona. W 2016r. otrzymała stopień doktora wokalistyki, a jej praca doktorska i płyta w całości poświęcone były polskim pieśniom XX i XX wieku.
W 2009 r. otrzymała wyróżnienie na Konkursie-Turnieju Koczalskiego, Kurpińskiego i Karłowicza w Warszawie i nagrodę specjalną dla wyróżniającego się soprana podczas konkursu I Letniej Akademii w Gdańsku. W 2010r. dostała nagrodę specjalną dla najlepszego wokalisty na European Voice&Music Festival w Karpaczu, a w 2011r. 2 nagrodę na III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Gdańsku.
Koncertowała z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii szczecińskiej, opolskiej, bydgoskiej, rzeszowskiej, poznańskiej, Amadeus Chamber Orchestra Agnieszki Duczmal, orkiestry gliwickiej oraz Sinfonietty Polonia. Jako wokalistka specjalizuje się także w wykonawstwie muzyki współczesnej. Wykonywała partię solową w wielu dziełach kantatowo – oratoryjnych i sakralnych od muzyki baroku po dzieła XX wieku.
W swoim dorobku ma wykonania partii solowych: Adina w operze L’elisir d’amore G.Donizettiego (debiut Opery Nova w Bydgoszczy, 2010), Tytania z opery The Fairy Queen H.Purcella (debiut Opera na Zamku w Szczecinie, 2010 oraz Teatr Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu, 2011r), Dydona z opery Dido & Aeneas H. Purcella (Teatrze Baj Pomorski w Toruniu, wykonania koncertowe w Bydgoszczy pod dyrekcją Damiana Borowicza) oraz z tej samej opery w partii II Wiedźmy (scena kameralna Opery Nova w Bydgoszczy, 2008, Teatr Wielki w Poznaniu pod dyrekcją Paula Esswooda, 2016, 2017). Wykonywała także partię Susanny z opery La nozze di Figaro oraz Fiordiligi z opery Cosi fan tutte pod kierownictwem Claudia Desderiego (projekt studencki Akademii Muzycznej w Gdańsku, 2009).
Największą pasją wiolonczelisty Jana Czaji jest kameralistyka w każdej możliwej postaci. Jako „Lepos Duo” wraz z pianistką Yang Xu otrzymali laury na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Padwie (2017) i występowali w Anglii, Chinach Niemczech, Polsce i we Włoszech. Swoje zamiłowanie do kameralistyki Jan rozwijał na kursie mistrzowskim z Trio Jean Paul w Beethoven Haus w Bonn i na zajęciach u profesorów takich jak: Ian Brown, Gregor Sigl, Marcin Sikorski, Colin Stone, Andrzej Tatarski. Brał czynny udział w kursach muzycznych u takich wiolonczelistów, jak: Cecylia Barczyk, Bruno Cocset, Kazimierz Michalik, Markus Möllenbeck, Phillippe Muller, Arto Noras, Dominik Połoński, Raphael Wallfisch. Janek jeszcze jako nastoletni uczeń dr Tomasza Lisieckiego otrzymał nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym w austriackim Liezen oraz na Międzynarodowym Konkursie im. Antonio Janigro w chorwackim Poreču. Wiolonczelista uzyskał dyplom Master of Music w klasie profesora Markusa Nyikosa na Uniwersytecie Sztuk (Universität der Künste) w Berlinie. Wcześniej ukończył studia licencjackie u profesora Stanisława Firleja na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Dokonał prawykonań utworów współczesnych, takich jak „Solo for violoncello” Jacka Domagały czy przypominał publiczności dzieła zapomniane – Koncert na wiolonczelę op.55 Feliksa Nowowiejskiego podczas uroczystego koncertu z okazji 70 rocznicy śmierci kompozytora.
W roli solisty Jan występował pod batutą Cheung Chau’a, Hansa-Christiana Eulera, Jerzego Koska, Przemysława Pałki oraz Tadeusza Wojciechowskiego, wykonując koncerty wiolonczelowe Haydna, Saint-Saensa, Nowowiejskiego i kompozycje Davida Poppera. Jako muzyk orkiestrowy koncertował w zespołach prowadzonych m.in. przez Stefana Bevier, Juliana Salemkoura, Marcina Sompolinskiego, Valentinę Peleggi, Daniela Blendluffa. Jan to także laureat IX Ogólnopolskiego Konkursu Wiolonczelowego im. Dezyderiusza Danczowskiego, V edycji Programu Stypendialnego „Młoda Polska” oraz czterokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Został również nagrodzony stypendiami Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, Banku BGŻ, Prezydenta Miasta Wrocławia, Urzędu Miasta Poznania, Fundacji Pro Cello. Interesuje go nauka języków i korespondencja sztuk. Fan kuchni azjatyckiej i podróżowania.
Urodził się 25 lipca 1988 w rodzinie muzyków, jego ojciec także był klarnecistą. Naukę gry na klarnecie rozpoczął w wieku 14 lat a jego pierwszym nauczycielem był jego ojciec Mychail Dobrynchuk. W latach 2007-2012 studiował na Lwowskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. M. Łysenki w klasie prof. Yriyego Korchynskiego. Między rokiem 2012 a 2017 odbył studia licencjasckie i magisterskie na Uniwersytecie Sztuki w Berlinie w klasie prof. Francoisa Bendy i asystenta Tibora Remana (pierwszego clarnecisty berlińskiej Staatskapelle). W czasie studiów w Berlinie opanował technikę gry na klarnecie w systemie niemieckim. W 2018 roku rozpoczął studia Konzertexamen w Hochschule für Musik und Theater w Rostocku pod kierunkiem prof. Heinera Schindlera.
W latach 2014-2016 był pierwszym klarnecistą Teatru Miejskiego w Bremerhaven a w latach 2016-2017 Filharmonii w Norymberdze.
Volodymyr jest laureatem takich konkursów międzynarodowych jak: 1 miejsce na Międzynarodowym Konkursie „Syrmy Bukovyny” (Chernivtsi, Ukraina), 3 miejsce na Międzynarodowym Konkursie „Selmer-Paris” (Lwów, Ukraina) oraz 3 miejsca i nagrody specjalnej na Międzynarodowym Konkursie fletowo-klarnetowym „Gh. Dima” 2017 (Cluj, Rumunia).
W latach 2013-2015 przyznane zostało mu stypendium „AD Infinitum Foundation DAAD”. W roku 2015 z sukcesem zadebiutował w Berlinie podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Crescendo”.
Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu. Urodził się 9 listopada 1968 roku w Poznaniu. W latach 1989-93 studiował kompozycję w klasie Jana Astriaba w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Od ukończenia studiów prowadzi ożywioną działalność artystyczną: komponuje i organizuje życie koncertowe jako dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej Ziemi Kłodzkiej oraz Festiwalu „Muzyczne Pejzaże”.
Za swoją twórczość kompozytorską otrzymał nagrody: w 1990 roku – III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Stanisława Wiechowicza za „Miniaturę świąteczną” na chór mieszany a cappella (1989), w 1991 roku – wyróżnienie za utwór „Among Leaves of the Beautiful Garden” for voice and three instruments (1991) oraz II nagrodę za „Pytanie z odpowiedzią” na orkiestrę smyczkową (1991) na Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Bairda, zaś w 1993 roku – I nagrodę za „In einer Nacht” na głos i orkiestrę smyczkową (1993) na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura. Ponadto w 1994 roku otrzymał stypendium na studia w Accademia Chigiana w Sienie we Włoszech, które odbył pod kierunkiem Ennio Morricone.
Utwory Piotra Pawlika były wykonywane w Polsce, Niemczech, Rosji, Szwecji i USA.
Klarnecista Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie a także „Chain Ensemble” prowadzonego przez Andrzeja Bauera i utworzonego pod egidą Towarzystwa im. W. Lutosławskiego, zespołu wykonującego muzykę najnowszą.
Naukę gry na klarnecie rozpoczynał pod kierunkiem K. Zbijowskiego w Warszawie, obecnie kształci się w klasie A. Adamskiego w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Odbył także studia w Pôle Supérieur d’Enseignement Artistique w Paryżu w klasach: klarnetu F. Héau, klarnetu basowego J.-M. Volty oraz kameralistyki Ph. Ferro. Studiował ponadto muzykologię na Université Paris-Sorbonne.
Współpracuje z takimi orkiestrami jak: Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Polska Filharmonia Kameralna, Orkiestra Miasta Tychy „Aukso” oraz Santander Orchestra; a na polu muzyki najnowszej z zespołami: Ensemble l’Itinéraire oraz Orkiestra Muzyki Nowej. Bierze udział w licznych festiwalach, wśród których warto wymienić: „Warszawska Jesień”, „Chopin i jego Europa” w Warszawie, „Sacrum Profanum” w Krakowie i „Bridges”, podczas którego debiutował na scenie wiedeńskiego Konzerthaus.
Jego osiągnięcia muzyczne były wielokrotnie nagradzane wysokimi ocenami jurorów. Jest 37-krotnym laureatem konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich: klarnetowych, organowych, kompozytorskich i kameralnych. Wśród najważniejszych w ostatnim czasie uważa Nagrodę Główną i Nagrodę Specjalną na XI Konkursie Muzyki Współczesnej organizowanym przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej (Radziejowice – 2016), Grand Prix podczas VII Zachodniopomorskiego Festiwalu Klarnetowego (Szczecin – 2016) oraz 1 miejsce i Nagrodę Specjalną podczas Konkursu Międzynarodowego „ClariSax” (Valenciennes, Francja – 2014).
Stypendysta m.in.: Narodowego Centrum Kultury w programie „Młoda Polska” (2017) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012). Występował w większości filharmonii polskich jak również poza granicami kraju: w Austrii, Czechach, Francji, Litwie, Łotwie, Niemczech, Portugalii, Rosji, Słowacji, Ukrainie, Węgrzech i we Włoszech.
Swoje kompozycje i transkrypcje wydaje we Francji: „Gérard Billaudot Éditeur” oraz „Klarthe Édition”. W 2018 roku wziął udział w projekcie PWM „Sto na sto. Muzyczne dekady wolności” z okazji obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, nagrywając utwory kameralne Konstantego Regamey’a oraz Tadeusza Wieleckiego.
Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie studiował w klasie prof. M. Sikorskiej Wojtachy, prof. M. Kubień-Uszok i prof. M. Szwajger-Kułakowskiej (kameralistyka ukończona z wyróżnieniem). Umiejętności doskonalił pod kierunkiem: I. Sterna, H. Meyera, L. Fleishera, B. Canino, E. Axa, Wu Han, R. Baxta, A. Steinhardta i M. Tree, S. Rhodes i J. Krosnicka, P. Setzera i D. Finckela, S. Tenenboma i T. Eddy, Ch. Tregera, E. Frieser, T. Bollena, A. Orłowieckiego, W. Obidowicza, P. Ursteina, A. Tatarskiego.
Od 1996 roku związany jest z Akademią Muzyczną w Poznaniu, gdzie w roku 1999 uzyskał stopień doktora, a w 2015 doktora habilitowanego. Obecnie na stanowisku profesora AM prowadzi z sukcesami klasę kameralistyki oraz towarzyszy studentom klas skrzypiec.
W roku 2000 został laureatem dwóch I nagród oraz nagród specjalnych na międzynarodowych konkursach muzyki kameralnej im. J. Brahmsa w Gdańsku i P. Lantiera w Paryżu. W tym samym roku zdobył także trzy III nagrody na konkursach: im. J. Brahmsa w Pörtschach, K. Pendereckiego w Krakowie oraz im. G. B. Viottiego w Vercelli gdzie miał zaszczyt zdobyć również Nagrodę Publiczności.
Otrzymał nagrody dla najlepszego akompaniatora na międzynarodowych konkursach skrzypcowych: im. K. Szymanowskiego (Łódź 1997), im. H. Wieniawskiego (Poznań 2011), im. A. Chaczaturiana (Erywań 2012) i ponad 20 innych konkursach skrzypcowych, altówkowych i kontrabasowych. Był stypendystą Towarzystwa im. Fryderyka Chopina, Prezydenta Miasta Bydgoszczy i włoskiego „In memoria di Vincenzo Pelosi”. Zdobył nagrodę „Fryderyk” w 2006 roku.
Swoje życie poświęcił kameralistyce. Jego muzyczni partnerzy to – Soyoung Yoon, Bartłomiej Nizioł, Alena Baeva, Veriko Tchumburidze, Soo Been Lee, Reiko Otani, Erin Keefe, Haik Kazazyan, Mei Diyang, Jarosław Bręk, Katarzyna Polonek, Agata Szymczewska, Anna Maria Staśkiewicz, Rafał Kwiatkowski, Kwartet Śląski, Kwartet Akademos, Radosław Pujanek, Katarzyna Budnik-Gałązka, Robert Kwiatkowski, Celina Kotz, Anna Malesza…
Jest współzałożycielem Brahms Piano Quartet oraz duetu fortepianowego z Małgorzatą Sajną Mataczyńską.
Koncertował w 18 krajach świata, m.in. na tak prestiżowych festiwalach jak: Chopinowski w Dusznikach (w latach 2012, 2014 i 2019), Schleswig Holstein Musik Festival (2007 i 2012), International Conservatoire Week w Petersburgu, Osorske Glazbene Večeri w Chorwacji, Grieg in Bergen w Norwegii, Amber & Silk Festival w Pekinie. Występował w Carnegie Hall, Filharmonii Berlińskiej, Cité Internationale des Arts w Paryżu, Konserwatorium w Petersburgu, na Zamku Królewskim w Warszawie, w Studiu Koncertowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie, w Filharmonii Narodowej, w NOSPR w Katowicach, NFM we Wrocławiu. Jako solista koncertował z orkiestrami pod batutą: M. J. Błaszczyka, A. Affeltowicza, J. Rogali, T. Wojciechowskiego, M. Caldi, Ł. Baszczyka.
W swym dorobku fonograficznym posiada szereg płyt CD, zarejestrowanych wspólnie z m.in.: Agatą Szymczewską, Anną Marią Staśkiewicz, Jakubem Haufą, bratem Bartoszem Sikorskim, Brahms Piano Quartet, kwartetem AKADEMOS.
Współpracuje z Centralnym Konserwatorium Muzycznym w Pekinie. Prowadzi kursy mistrzowskie, był jurorem międzynarodowych konkursów kameralnych w Pekinie i Łodzi.
Ukończył z wyróżnieniem klasę altówki Profesora Dariusza Korcza na Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Występował jako solista i kameralista w Europie, USA i Japonii, Współpracował m.in. Orkiestrą Filharmonii Zabrzańskiej, Zielonogórskiej, Śląską Orkiestrą Kameralną, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia. Jest altowiolistą Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus, Sepia Esemble, Szymon Goldberg Esemble. Prowadzi intensywną działalność koncertową i pedagogiczną. Jest pedagogiem POSM I i II st., Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego, prowadzi kursy muzyczne a także jest jurorem w konkursach muzycznych